Såfremt nogen ønsker at gøre ophavsrettigheder gældende mht. billeder, bragt på denne side, bedes henvendelse rettet til webmaster, jf. forsiden
I 1950'erne foregik megen trafik endnu med hestevogne og på cykler.
Hestetrukne køretøjer til arbejdskørsel var kassevogne og fjedervogne uden stolesæder til lettere transport; efterhånden kom de såkaldte gummivogne, der byggedes af bl.a. smed Nielsen i Refsvindinge. Mælkevogne og -slæder havde fladt læsselad. Kaner til persontransport var yderst sjældne.
Til privat persontransport med heste anvendtes: |
- og ellers |
||
|
|
||
Charabanc |
|
|
|
Jumbe |
|
|
Så introduceredes knallerter, her en Diesella Copyright ikke identificeret |
Fjedervogn |
|
|
Gamle motorcykler kom også på vejene igen - sammen med enkelte nyere. Her er en gammel Triumph |
Private biler var der ikke mange af, og de var
|
Det offentlige transportsystem varetoges af dels den private Nyborg-Fåborg-bane - afløst i 195? af DSB - dels af den private rutebilejer Tage Andersen, Herrested Et typisk motortog
og en typisk efterkrigsbus, importeret efter krigen fra England - og derefter malet i den karakteristiske røde farve - bemærk den fremskudte førerkabine i højre side ! De efterhånden mere almindelige røde DSB-busser - typisk Austin eller den danskbyggede Triangel - kørte ruten Nyborg-Ringe via Ørbæk.
|
|
|